Playa del Duque

Plaje din Tenerife

Cand am cumparat biletele de avion, stiam deja ca datorita caracteristicilor insulei, multe plaje din Tenerife sunt artificiale, iar cele naturale au nisip negru, vulcanic. Dar de unde stiam asta? Pai de la cel mai informativ blog al unor emigranti romani in Tenerife 🙂 de unde recomand acest articol, cu care sunt intru totul de acord: Tenerife nu-i Hawaii.

Desi articolul acela acopera punctele esentiale despre plajele din Tenerife, o sa scriu si eu aici cateva impresii. Cand am ales Costa Adeje ca si tabara de baza in sudul insulei, aveam deja cateva plaje deosebite in minte. De plajele gen “Mamaia” nu voiam sa aud, iar plaje gen “Thailanda” am stabilit mai sus ca nu exista in Tenerife. Asa ca sa ne uitam la ce a ramas:

Playa las Vistas (intre Los Cristianos si las Americas)

Este prima plaja pe care am pus piciorul, pentru ca a trebuit sa schimbam masina in Los Cristianos si nu mai aveam rabdare sa vad oceanul Atlantic. Las Vistas este o plaja mare, cu nisip gri, ce beneficiaza de multe facilitati: inchiriere echipamente pentru sporturi acvatice, teren de beach volei, dusuri, loc de joaca pentru copii, promenada si terase. Inca un avantaj ar fi parcarea din apropiere care, desi e cu plata, e foarte utila. Si da, este una dintre plajele ne-deosebite pe care nu o aveam pe lista 🙂

Playa de Los Cristianos, Tenerife
Playa de las Vistas, Tenerife
Playa de Los Cristianos, plaje din Tenerife

Playa del Duque

Este plaja noastra preferata. Am ajuns aici de mai multe ori, ultima data chiar cu 2 ore inainte de a pleca spre aeroport. Playa del Duque e foarte curata, are sezlonguri si umbrelute contra cost, vegetatie unde te poti adaposti de soare, terase, dusuri, nisip gri fin si o apa cristalina. Am gasit locuri de parcare gratuite pe strada principala, de unde am facut 10 minute pana pe plaja. La lasarea serii, plaja se transforma in cel mai frumos loc de unde poate fi privit apusul in ocean.

Golden hour @ Playa del Duque
Apus la Playa del Duque
Apus vazut de pe Playa del Duque

Playa la Enramada

O plaja frumoasa, cu nisip negru, vulcanic. E foarte ciudat nisipul asta, felul in care luceste, faptul ca e usor si arde mai tare in bataia soarelui. Plaja nu are decat doua randuri de umbrelute, insa are o parcare mare si gratuita in apropiere. Cat am stat aici, am observat ca nu prea e se inghesuie lumea sa vina la Enramada: cativa turisti poposisera cu prosoapele si in rest, multi biciclisti si parapantisti in trecere. Aici nu am facut baie, caci valurile erau puternice si… nisipul ciudat!

Nisip negru, vulcanic

Playa de los Gigantes

La baza stancilor numite “los Gigantes” este o plaja mica, plina de pietre. Nu am coborat pana acolo si in consecinta nu am prins in poze portiunea populata cu cearsafuri, dar e bine de stiut ca poti admira stancile de pe prosop.

Playa de las Teresitas

Este cea mai populara plaja din Tenerife, fiind foarte lunga si aproape de capitala. Datorita curentilor de pe insula, pe plaja am prins numai soare, desi la 5 km departare, in Santa Cruz, era innorat. Nisipul auriu de pe plaja las Teresitas este adus din Sahara, plaja fiind marita in 1973 la dimensiunile de acum: 1.5 km lungime si peste 50 de metri latime. Plaja e protejata de un dig care este vizibil la reflux.  Perdeaua de palmieri ofera putina umbra si aspectul de plaja exotica. Adiacent se afla o parcare imensa, gratuita. Din loc in loc exista cateva terase de unde poti sa iei o bautura rece sau un tapas. In rest, nisip cat vezi cu ochii.

Plaje Tenerife, las Teresitas

Playa del Bobo

O plaja care era aproape de hotelul nostru, perfecta pentru o baie inainte de apus. Intorsi de pe drumuri, nu mai aveam chef sa plecam nicaieri cu masina asa ca am mers pe jos pana la cea mai apropiata plaja. Pe faleza sunt multe restaurante unde chelnerii incearca sa te agate sa mananci la ei.

Playa Jardin (Puerto de la Cruz)

Odata ajunsi in nordul insulei, vremea si-a cam facut de cap. In pozele de mai jos puteti vedea Playa Jardin, o plaja superba inconjurata de palmieri si verdeata, cu cafenele pe margine si promenada. Noi am prins-o cam ravasita de vant si valuri.

Old Harbour (Portul vechi, Puerto de la Cruz)

Nu ne-a venit sa credem ca aici chiar se face plaja cand e vreme buna, dar se pare ca asa e. Portul vechi nu mai e folosit de catre ambarcatiuni, astfel ca devine cea mai centrala plaja a orasului.

Old Harbour, Puerto de la Cruz
Portul vechi

Playa Martianez

Aceasta este o plaja populara din Puerto de la Cruz, preferata mai ales de surferi in zilele cu valuri mari. Este cunoscuta si sub numele La Barranquera.

Lago Martianez

Martiánez Coast Municipal Complex sau Lago Martianez este mandria orasului Puerto de la Cruz. Acest complex creat de un arhitect din Lanzarote este format din mai multe piscine cu apa de mare, baruri, restaurante, sculpturi si un cazino. Cea mai veche parte a fost construita in 1970.

Bineinteles ca lista de plaje din Tenerife ar putea continua cu La Tejita, El Medano (duna de nisip, o plaja imensa si pustie langa aeroportul din sud), El Camisón, Playa de La Arena (premiata cu steag albastru, curata, cu wifi), Playa Bollullo (o plaja salbatica, cu nisip vulcanic) si multe altele pe care le-am lasat pentru urmatoarea vizita in Tenerife.

3 thoughts on “Plaje din Tenerife”