Cu caravana prin Wales - Saptamana 1

Cu caravana prin Wales – Săptămâna 1

Croeso i CYMRU, așa am fost întâmpinați când am intrat în Wales și se traduce prin ‘Bine ați venit în Wales’

La începutul anului ne-a venit idea strașnică de a face o super excursie în Regatul Unit pe timp de vară. Pe atunci nu ne închipuiam că o să ajungem să locuim și să vizităm pentru 3 săptămâni Wales. Planurile le-am făcut pe parcurs, începând cu luna în care să mergem în vacanță, în ce formă o să ne cazăm și terminând cu locațiile. Așa că am ales să mergem în luna Iulie, sperând la vreme mai însorită și călduroasă, să încercăm să vedem ‘tot’ Wales stând în camping la caravană.

Cu caravana prin Wales - Saptamana 1

Când ne-am documentat care sunt condițiile pentru camping și care sunt și soluțiile, am dat peste caravana de tip ‘teardrop’ de care ne-am îndrăgostit instant și am purces mai departe în planurile noastre.

Caravana este special făcută să încapă 2 persoane, are două zone de depozitare și o bucătărie în spate. Cum cântărește doar 200 kg poate fi tractată ușor de o mașină mică gen Ford Fiesta cum avem noi. Caravana am cumpărat-o din Birmingham de la West Midlands Trailers, dar există și alternativa de a închiria o caravană de tip ‘teardrop‘ cu £100-150 pe săptămână în UK.

Ca să vizităm tot Wales în 3 săptămâni am început să facem planuri încă din luna iunie și am decis să facem un traseu complet începând din nord și să ne îndreptăm ușor, ușor către sud.

Așadar, prima săptămână am petrecut-o în North of Wales în orășelul Abergele. Am stat toată săptămâna într-un singur Camping, în Manorafon Farm. Acolo lăsam caravana pe timp de zi și luam mașinuța ca să mergem să vizităm orașele din apropiare. Din 7 zile cât am stat acolo, două le-am petrecut în camping: prima zi din motive de ploie torențială și a doua zi din motive de oboseală :). Am reușit totuși să facem traseul Coed y Gopa care era accesibil chiar de lângă camping, să vizităm marea din apropiere de orașul Abergele, să mergem pentru o zi în Conwy și o altă zi am alocat-o pentru Llandodno.

Abergele – Coed y Gopa

Coed y Gopa este un traseu ușor care oferă o perspectivă panoramică asupra orașului Abergele, a castelului Gwrych și este întreținut de grupul Woodland Trust. Traseul l-am făcut într-o oră jumătate, am mers foarte încet și ne-am bucurat de aerul curat și de liniștea pădurii. Pe traseu se poate observa un așezământ de oameni care datează din epoca bronzului (eu nu l-am văzut pentru că era acoperit de vegetație), intrarea într-o peșteră pentru cea mai mare populație de lilieci din North of Wales și o mină abandonată de unde se extrăgea calcar (limestone).

Conwy

Orașul Conwy se diferențiază de celelate orașe de lângă mare din North of Wales prin Castelul Conwy și zidurile acestuia care s-au păstrat intacte încă de la contruirea lui din 1287. Castelul Conwy a fost construit de regele Edward I în doar 4 ani, costând £15 000 (echivalent cu £45 milioane în zilele noastre).  Zidurile ce înconjoară centrul orașului Conwy au lungimea de 1280 m și 9 m înălțime.

Din păcate, am terminat târziu de vizitat Castelul Conwy și zidurile și nu am reușit să ne bucurăm de centrul orașului întrucât toate localurile erau închise. De mâncat am găsit doar locuri care ofereau tradiționalul Fish and Chips care nu era atât de bun. Daaar… am făcut poze cu cea mai mică casă din Marea Britanie. 😀

Llandudno

Am vizitat Llandudno în cea mai călduroasă zi din luna Iulie din North of Wales. În acea zi s-au măsurat 30ºC în comparație cu media verii, de 20ºC. Prima impresie a fost aceea că Llandudno este un oraș litoral plin de bătrânei aflați în vacanță, iar arhitectura clădirilor prezintă puternice influențe victoriene și franceze.

North of Wales – Landudno

Orașul este foarte animat de multe cafenele, magazine și de activități marinărești. Dintre cele 77 de activități care sunt postate pe TripAdvisor noi am reușit să facem doar 7. Mai jos am anumerat locurile vizitate din Llandudno în ordinea în care le-am văzut:

1. Promenada pe litoral. Primul obiectiv vizitat a fost faleza orașului care duce către ponton.

North of Wales - Landudno, Faleza

2. Llandudno Pier sau pontonul orașului ni s-a părut destul de vechi și neîntreținu, semăna cu alte pontoane dn sudul litoralului englez.

North of Wales - Landudno

3. O activitate care nu era afișată pe site-ul TripAdvisor a fost să încercam să vedem cât mai multe punctele de interes din harta cu Alice în Wonderland Trail. Din păcate nu am reușit să le vedem pe toate.

4. După prânz, am luat tramvaiul victorian Great Orme Tramway ca să urcăm către mine pentru a ne feri de căldura din timpul zilei.

5. Am coborât la jumătatea drumului cu tramvaiul la Great Orme Copper Mine. Minele le-am găsit foarte răcoroase și fascinante de văzut.

6. Ultima oprire cu tramvaiul ne-a lăsat la Great Orme de unde am văzut panorama orașului și a regiunii.

North of Wales - Landudno

7. Spre finalul zilei ne-am îndreptat către West Shore Beach, unde ne-am plimbat pe o plajă imensă și am stat întinși la soarele de seară și am așteptat apusul.